Snel afvallen zonder te sporten? Zo doe je dat

afvallen zonder te sporten

Afvallen kan vaak een frustrerend proces zijn. Mensen willen snel afvallen, maar het gaat niet snel genoeg of ze blijven hangen op een bepaald gewicht. Vooral mensen die willen afvallen zonder te sporten lijken het vaak lastig te vinden om snel gewicht te verliezen. Hoe kun je er nu voor zorgen dat je sneller afvalt? Met deze tips kun jij afvallen zonder te hoeven sporten.

Lees ook: alles over het geheime dieet van Victoria’s Secret modellen

Snel en makkelijk afvallen

Mensen die beginnen aan een dieet verwachten vaak snel resultaten en als die er niet snel genoeg zijn geven ze op. Ze willen zo snel en makkelijk mogelijk afvallen. Als je goede resultaten wilt behalen, is het van belang dat je zelfdiscipline hebt. Snel afvallen is mogelijk, maar dan moet je het wel goed doen.

Er zijn genoeg crash diëten waarbij wordt beloofd dat je binnen een week 5 kilo verliest. Meestal eet je bij dat soort crash diëten veel te weinig calorieën en is het niet goed voor je lichaam. In sommige gevallen kan dit werken, alleen als je na die week weer normaal gaat eten komt die 5 kilo er net zo snel weer aan.

Als je succesvol wilt afvallen kun je ervoor kiezen om een gezond dieet te gaan volgen. Dit geeft je een houvast en maakt het wellicht makkelijker om je eraan te houden. Hieronder lees je de beste tips die zorgen dat jij kunt afvallen zonder te hoeven sporten.

afvallen quote

10 tips om af te vallen zonder te sporten

1. Sla je ontbijt niet over

Mensen die willen afvallen slaan vaak hun ontbijt over, omdat ze denken dat ze op die manier dus minder eten en minder calorieën binnen krijgen. Echter werkt dit helaas niet zo.

Naast dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is, krijg je door het skippen van je ontbijt juist meer honger gedurende de dag. Zorg voor een goed vullend en vezelrijk ontbijt en je zult merken dat je minder snel honger hebt en dus ook minder snel een tussendoortje pakt.

2. Drink veel water

Dorst wordt regelmatig verward met een hongergevoel. Door in plaats van een tussendoortje te pakken een groot glas water te drinken, zul je merken dat je hongergevoel afneemt.

Veel water drinken zorgt ook voor een goede spijsvertering en het zorgt ervoor dat gifstoffen sneller worden afgevoerd. Water drinken is dus een erg belangrijk onderdeel van je dieet.

3. Probeer een dieet

Een dieet volgen kan een effectieve manier zijn om af te vallen. Zoals je hierboven al kon lezen, geeft een dieet je een stok achter de deur. Je hebt een overzicht van wat je wel en niet kunt eten en je kunt makkelijk geschikte recepten opzoeken.

De twee populairste diëten om af te vallen zijn het koolhydraatarm dieet en het keto dieet. Het keto dieet is de wat extremere versie van het koolhydraatarm dieet en geeft sneller resultaat.

4. Probeer Intermittent fasting

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is intermittent fasting geen dieet. Bij intermittent fasting gaat het erom dat je tussen bepaalde tijden mag eten. Buiten die tijden ben je aan het vasten en mag je alleen water, thee of koffie drinken.

Bij intermittent fasting eet je 8 uur op een dag en ben je 16 uur aan het vasten. De meeste mensen kiezen ervoor om tussen 11:00 en 19:00 te eten. Het is een makkelijke manier om af te vallen, omdat je onbewust minder calorieën binnenkrijgt en de avondsnacks overslaat.

Intermittent fasting in combinatie met het keto dieet, is een zeer populaire combinatie waar veel mensen snel mee afvallen.

5. Meer bewegen

Mensen denken nog steeds dat ze per se in de sportschool moeten staan om af te vallen. Niets is minder waar. Je kunt ook afvallen zonder intensief te sporten.

Door dagelijks de fiets te pakken in plaats van de auto, of gewoon iedere avond een stuk te gaan wandelen, zorg je er al voor dat je aardig wat calorieën verbrand en je spijsvertering optimaal werkt.

6. Eet zo min mogelijk suiker

Dat suiker ongezond is voor het lichaam, mag onderhand wel duidelijk zijn. Naast dat het kan zorgen voor overgewicht, brengt het ook andere gezondheidsrisico’s met zich mee. Denk aan een verhoogde kans op diabetes en kanker.

Veel mensen klagen over vermoeidheid en een soort wattengevoel in het hoofd. Ook dit kan veroorzaakt worden door het eten van te veel suiker. Mensen die suiker volledig vermijden, merken vaak binnen een paar weken verschil in energie, gewicht en algehele gezondheid.

7. Lees etiketten

Suiker en andere zoetstoffen zitten verstopt in talloze voedingsmiddelen. Wist je dat zelfs in kipfilet uit de supermarkt soms dextrose verwerkt zit? Ook veel vruchtensappen zitten vaak boordevol suikers. Zelfs die ‘gezonde’ muesli die we door de yoghurt doen, bevat vaak veel suiker.

Je kan denken dat je gezond eet, maar ongemerkt toch veel suikers binnenkrijgen. Kijk dus vooral kritisch naar je boodschappen en lees etiketten.

8. Eet van een klein bord

Van kleins af aan leren we om ons bord leeg te eten. Mensen scheppen vaak grote porties op en zitten soms eigenlijk al vol, maar eten toch nog door om het bord leeg te eten of pakken zelfs nog wat bij.

Een erg belangrijke tip bij afvallen is om kleine porties te eten. Dit kun je makkelijk doen door te eten van een kleiner bord. Het is een trucje om je eigen lichaam voor de gek te houden. Doordat de portie groter lijkt op een kleiner bord, zal je sneller een vol gevoel ervaren.

9. Zorg dat er geen ongezonde snacks in huis liggen

Als je echt succesvol af wilt vallen of een dieet wilt volgen, is het van belang om ongezonde voeding zo veel mogelijk te vermijden. Door alle snacks te verwijderen uit je huis of uit het zicht te leggen, zal je ook minder snel geneigd zijn om toch even snel iets te pakken als de verleiding te groot wordt.

Haal genoeg gezonde snacks in huis, zodat je op momenten dat je lekkere trek hebt voor een gezonde optie kan kiezen.

10. Drink een halfuur voor iedere maaltijd een glas water

Een bewezen manier om gewicht te verliezen, is om een halfuur voor iedere maaltijd een glas water leeg te drinken. Naast dat het een positief effect heeft op de spijsvertering, zorgt het er ook voor dat je sneller vol zit tijdens de maaltijd. Op deze manier eet je dus automatisch minder.

Tip: geen fan van een smakeloos glas water? Maak water lekkerder door er wat munt en limoen in te doen.

afvallen zonder te sporten

Zoals je kunt lezen is afvallen zonder te sporten zeker mogelijk. Met deze tips kun je vrij makkelijk gewicht verliezen zonder in de sportschool te hoeven staan. Het belangrijkste is dat je blijft volhouden. Niet stoppen wanneer het resultaat niet snel genoeg komt. De aanhouder wint.

Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *